Strony internetowe to interaktywna zajawka każdej firmy – pierwsze spotkanie z możliwym użytkownikiem, dlatego też wypada zrobić dobre wrażenie. Witryna internetowa to narzędzie, które ma podwyższyć profity spółki. Wedle badań 92% ktajowych przedsiębiorców korzysta z ale tylko 54% firm ma własną witrynę internetową. Jak więc przygotować stronę internetową, która przyciągnie nowych odbiorców? Co trzeba przygotować, zanim umówimy się na spotkanie z agencją interaktywną?
Jest to sposób na budowanie swojego wizerunku w internecie, na prezentowanie swoich stworzonych projektów.
Witryna internetowa konkurencji może posłużyć nam za inspirację, więc wskazane jest obejrzeć jak wyglądają ich witryny, zapisać sobie, co nam się podoba. Witryna ma przyciągać wzrok i być prosta w obsłudze, żeby klient bez problemu był w stanie wyczytać użyteczne informacje i możliwie wygodnie złożyć zamówienie. Należy pamiętać, że strona internetowa ma być wykonana pod kątem użytkownika.
Istotna jest grafika, dlatego dodatkową rzeczą jest wybór zdjęć, czy strona internetowa ma być prosta, elegancka, poważna czy nowoczesna. Wybór grafiki wybieramy pod branżę – tzn. jakie świadczy usługi i jak chce przyciągać użytkowników.
Aby przygotować stronę potrzebne są materiały: logo, treści, zdjęcia. Te materiały należy opracować jak najwcześniej, by w przyszłości nie opóźniać prac nad stworzeniem witryny. Treści na stronę wskazane jest napisać pod kątem pozycjonowania w gogle.
Znaczącą kwestią jest także czy witryna internetowa ma być przygotowana również pod kątem urządzeń mobilnych, czyli smartfony oraz tablety.
Dobra strona internetowa powinna:
Posiadać system zarządzania treścią,
wyszukiwarkę
Zawierać informację o polityce cookies
Być przejrzysta i prosta w użytkowaniu
Strony internetowe są rozwiązaniem wspomagającym przedsiębiorstwo, w związku z tym powinna być łatwa do znalezienia w wyszukiwarkach, przede wszystkim w Google, oraz regularnie aktualizowana: wstawianie nowych treści, nowych artykułów, projektów, referencji. Te działania będą miały wpływ na większe zyski działalności.

Czy należy inwestować w strony internetowe profesjonalne