ładowacze czołowe

Narzędzia cechują się mocną konstrukcją, co gwarantuje wytrzymałość i pracę trwającą długie lata. Na milszą wytrzymałość oddziałują kute zęby, w jakie wyposażono tur do c360 wiele urządzeń w tej klasie. Inne sposoby wpływające na witalność urządzeń, owo używanie wyjątkowych gatunków stali. Na przykład widły przesuwne aż do palet skonstruowano ze stali sprężynowej i poza tym zakrzywiono w procesie produkcji. Inżynierowie zadbali dodatkowo o rozwiązania poprawiające skuteczność i komfort pracy. Na przykład w chwytaku do bel o udźwigu wielu kg zastosowano hydrauliczny zamek, co daje dobry ścisk beli w trakcie transportu. Urządzenia z tej rangi zdołają pracować podłączone do ładowacza czołowego, ale są również takie, które funkcjonują bezpośrednio przy kooperacji z ciągnikiem. Zaletą wielu urządzeń z tej klasy jest również to, iż mogą służyć do wielu zadań, jak chociażby chwytak wielofunkcyjny. Wolno nim przenieść bele ściskając bądź nakłuwając na widły, można je załadować lub szuflada do tura rozładować. W wielu wypadkach nie da się uniknąć tego, że tory przewozu pod koniec sezonu przekształcają się w głębokie bruzdy, zwłaszcza kiedy wiosna była bardzo niezwykle mokra. Przy każdym przejeździe maszyna pozostawia w glebie głębokie koleiny. Lecz problem traktuje nawet rolników, jacy co roku wyznaczają nowe tory przewozu. Koszty utrzymania gleby w odpowiednim stanie jest dziś ważnym wyzwaniem dla wszystkich rolników. Intensywne rozjeżdżanie torów przejazdu może skomplikować wsiąkanie wody w glebę, i tym samym doprowadzić do spływania wody po gleby oraz jej erozji. Na dłuższą metę jest to dla gleby złe.