Aktualnie na rynku dostępna jest olbrzymia ilość publikacji dotyczących rynku, kreowania produktu i jego ceny. wiele z tych książek to wręcz lektury obowiązkowe. Jednak nawet najlepsza lektura nie zastąpi nam kontaktu z ludźmi posiadającymi olbrzymią wiedzę z danej branży.

marketing

Jednym z najczęściej wybieranych kierunków studiów jest właśnie marketing. Jednak należy zwrócić uwagę na to, że jak na każdą wiedzę, także tą marketingową zdobywa się przez lata i po wyjściu z dyplomem uczelni nie powinniśmy nazywać się ekspertem jeśli chodzi o marketing. Szczególnie, że marketing nie należy do bardzo typowego rodzaju nauki. Bo nie da się go zminimalizować do suchych faktów, ani teorii. Niestety na uczelniach najczęściej jest zupełnie odwrotnie, a studenci zarzucani są masą nikomu nie potrzebnych formułek i teorii.

Stąd też aktualnie prowadzącym trendem jest zdobywanie potrzebnej wiedzy marketingowej w trakcie szkoleń. Są one uważane za bardzo dobrą inwestycję, wynika to z faktu gdyż wiążą one pracowników z daną firmą na wiele lat, a pracownicy na nie wysyłane to najczęściej najważniejsze filary firmy, których wiedza w przyszłości miałaby pomóc zostawić konkurencję daleko w tyle. Tak oczywiście wszystko wygląda w teorii, jak już zdążyliście pewnie zauważyć praktyka potrafi wyglądać zupełnie inaczej.